Németországból csak jó hírek érkeznek a Daimler AG-vel kapcsolatban. Legújabb hírek szerint a vállalat részvényei hosszútávon elérhetik a 83,85 eurós szintet. Ez egy olyan növekvő tendencia, amely 2011 végétől indult el, és néhány hullámzás után úgy néz ki, hogy a részvények növekvő tendenciájukat tovább tartják.
A stuttgarti autógyártó-nagyvállalat történetének legjobb mérlegét mutatta fel, hisz eladásai Januárban 13,6 százalékos növekedést értek el, 125865 darab autóval. Az értékesítési ráta minden komolyabbb autó-szegmensben növekedést mutat, emellett országokra lebontva Amerikában 8,9 százalékos, Kínában 14,5 százalékos, míg Németországban 11,4 százalékos eladási rekordok születtek.
Azonban mi lehet ennek a sikernek a titka? Gazdasági elemzők azt mondják, hogy a siker nem csupán egyetlen dolgon múlik, ők több összetevő szerencsés együtthatásának tudják ezt be:
Többek között megemlítik a dizájn megújulását, az állandó jelenlétet a médiában a Forma-1-es versenyekben, illetve a nemzeti labdarúgócsapat, a Nationalelf szponzorizálása kapcsán. Emellett nagyban hozzájárul a Mercedes sikeréhez a globális jellegű termelés, melyre jó példa a C-osztály, amelynek alkatrészei 4 kontinensen készülnek. A techológia és a modelloffenzíva mellet nagy szerepet játszik a kínai piac is, valamint a minőség, hisz mindenki tudja azt, hogy ha egy Mercédeszt vásárol, akkor minőséget is vásárol. A sikerhez emellett hozzájárul a német mentalitás is, mind dolgozói, mind pedig vezetői szinten.
A sikerben a Mercedes osztozik dolgozóival is
A sikert a Mercédesz megosztja dolgozóival is, hisz legújabb hírek szerint a Daimler rekordprémiumot fizet a kasseli gyár dolgozóinak. A németországi gyár dolgozói rekordprémiumot, 4350 Eurót kapnak. Ez 250 Euróval több, mint az eddig kifizetett összeg egy szintén jó évhez, a 2011-eshez hasonlítva.
Hosszútávú kilátások: verseny a BMW-ven és az Audi-val
Nem csoda, hogy a több mint 10 milliárdos rekordbevétel elérésével a Daimler vezetője, Dieter Zetsche is nagy terveket szövöget. A fő cél természetesen a két nagy rivális, az Audi és a BMW beérése. Ezen célok elérésére a nagyvállalat vezetője 2020-2021 körül lát reális esélyt.
Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában: