Rekordokat dönt a magyar turizmus

lanchid-magyar-turizmus-nemet-kftEurópai statisztikai adatok szerint a turizmus ágazata jelentős növekedést mutat, hisz 2014-ben a turisták közel 2,7 milliárd vendégéjszakát foglaltak le. Ez a 2013-as évhez képest 1,7 százalékos növekedést jelent. A gazdasági szakemberek a 2014-es év pozitív adataira támaszkodva növekvő 2015-ös tendenciákra számítanak, mind külföldön, mind pedig Magyarországon.

Egy német cégalapítással foglalkozó cég összegzése alapján külön figyelemreméltó az a tény, hogy összességében a szállodai éjszakák 44 százalékát külföldi vendégek vették igénybe.Ez azért is számottevő eredmény, hisz Európa és az Európai Únió meghatározó turisztikai cél. Aki figyelmesen megnézi, a világ top 10-es célország-listáján 5 EUs-tagország, valamint emellet 2 nem-úniós, de európai ország is szerepel.

Ezen a listán az első helyen Franciaországot találhatjuk. Utána következik az USA, amelyet egy újabb úniós ország, Spanyolország követ. Kína az előkelő harmadik helyet foglalja el, ezután következik Olaszország, valamint némileg meglepő módon Törökország. Csak ezután következik Németország, az Egyesült Királyság, valamint Oroszország. A top 10-es lista záró helyét Taiföld foglalja el.

Úniós trendek a turizmusban

Az, hogy hány turista érkezik egy adott országba, sokmindentől függhet, többek között az ország nagyságától, megítélésétől, kulturális kincseitől, természeti adottságaitól is. Emellett a gazdaság számára az is fontos, hogy a turisták a lefoglalt vendégéjszakákat milyen jellegű szálláshelyen töltik el. Az Európai Únió statisztikai elemzésében a szállások típusát alapvetően 3 kategóriába sorolja. Durván azt mondhatjuk, hogy létezik a hotel, panzió és kemping kategória, amelyet természetesen más-más turista-kategória fog igénybe venni. A hotel-kategóriát inkább a több pénzzel rendelkező réteg választja, míg a panziók és kempingek a kisebb pénzű, alkalmi turisták körében népszerűek.

Magyar sikerek és további tendenciák

Az eurostat-statisztikában a magyar turizmus fellendülése is nyomon követhető, szemezgessünk néhány érdekesnek tűnő statisztikai adatból 2014-ben számos országban nőtt a belföldi turizmus aránya. Az eurostat-statisztika előkelő heyen említi meg Magyarországot is +8,2 százalékos növekedéssel, amely nem sokban marad el az első helyen álló Hollandiától (+10,2 százalék), Litvániától (+9,9), vagy akár Dániától és Portugáliától sem, ahol a növekedés +8,3 százalék. Emellett a külföldi turisták aránya is emelkedett 1,8 százalékkal ami jelentős növekedésnek számít, ha figyelembe vesszük, hogy 2014-ben a Magyarországra érkező külföldi turisták száma 12,2 millió volt. Forrás: Eurostat — http://ec.europa.eu/eurostat/help/new-eurostat-website

Természetesen ez a fellendülés annak is köszönhető, hogy Magyarország az elmúlt időszakban több fontos elismerést is bezsebelt, mint például a TripAdvisor legjobb ár-érték arányú városa (Budapest) 2014-ben.

A külföldi vendégek által eltöltött éjszakák számában a legnagyobb növekedést Málta (96 százalékos növekedés) és Cyprus (94%) érte el. A legalacsonyabb ez az arány Romániában (18%), Lengyelországban (19%) és Németországban (20%). Azonban, ha a statisztikai adatokat összességében figyeljük, Németország még így is nagyon jó helyen áll, hisz Ciprushoz képest, ahol a turisták száma összességében 13,9 millió volt, Németországban ez a szám elérte a 366,2 milliót – 74,5 millió külfüldi és 291,7 millió belföldi turistával.

Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Recommended For You