A Volkswagen konszern a VW márkára figyel

Volkswagen-CEO-Martin-WinterkornJelen pillanatban a Volkswagen konszernhez 12 autómárka tartozik. Azonban szakértők szerint egyetlen márka van, amely jelen pillanatban ténylegesen meghatározó és fontos a vezetőségnek is, ez pedig a VW. Ez éppen az a márka, amely az elmúlt év adatai szerint gyengébben teljesített, azonban Martin Winterkornnak, a Volkswagen csoport vezetőjének tervei vannak arra, hogyan lehet a VW márka eladásait megnövelni.

A csütörtöki berlini sajtótájékoztatót, amelyen a Volkswagen csoport elmúlt évi eredményeit ismertették,  a Berlin-Tempelhof reptér 2-es hangárjában tartották meg. Itt felvonultak a legkiemelkedőbb gépjárművek – a legjobbak, a legdrágábbak és a legérdekesebbek a palettáról. Így természetesen ott volt a sportautók kategóriájából a Bugatti, a már autonóm vezetésre is alkalmas Audi több képviselője, valamint a konszern emeletes busza is, amelyet a Scania gyárt.

Martin Winterkornnak azonban leginkább a VW-hez húz a szíve, hisz a legszívesebben a VW Sport Coupé Concept GTE citromsárga autója előtt pózólt. Szakértők szerint az új autó valaholt a VW CC és a Phaeton között helyezkedik el.

A fotónak erős üzenekértéke is van, azt sugallván, hogy hiába van a Volkswagennél 11 sikeres márka, azonban jelen pillanatban a legfontosabb mégis a VW, amelynek az utóbbi időben gyengébb eredményei vannak. A csütörtöki sajtótájékoztatón Martin Winterkorn azt nem árulta el, hogy milyen orvosságot talált a VW eladási számainak megemelésére, az azonban bizonyos, hogy a vezetők nem engedik a VW-t hanyatlani.

Azonban a Volkswagen csoport háza tájáról csupán jó hírek érkeztek a sajtótájékoztatón, hisz a számok magukért beszéltek. A Volkswagen a 2014-es évben több mint tíz millió autót adott el és nemsokára akár a Toyota eredményeit is elérheti. Ezzel a konszern adózás előtti nyeresége 12,7 milliárd euró, 1 milliárd euróval több, mint a 2013-as évben. Szakértők szerint ez az idei évben tovább nőhet, ha figyelembe vesszük azt, hogy a befektetések megtérülési hatékonysága a Volkswagennél 6,3 százalékra nőtt. Az Audi és a Porsche továbbra is kiemelkedő, biztos húzó-márkának számít, azonban a cseh Skoda is figyelemreméltó eredményeket ért el, hisz több mint 1 millió egységet adtak el belőle 2014-ben. A VW márkánál azonban már tavaly problémák adódtak, hisz a befektetési megtérülés 2,5 százalékra esett vissza. Így a gyár vezetői már a 2014-es év harmadik negyedévében meghúzták a vészharangot, és speciális programot fejlesztettek ki a VW márka számára.

“A program eredményes, azonban lassan indul be” – fejtette ki Martin Winterkorn. “Az év közepére-végére azonban már jelentős fellendülést várunk a VW márkánál is.” Sok sikert kívánunk a márkának ebben a törekvésében és izgatottan  várjuk az eredményeket.

A cikket a német cégalapítás szakértője támogatta

Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Recommended For You