Újabb teher a német autóipar számára – a Daimler 10 000 munkahelyet számol fel!

A német gazdaság nincs éppen a legjobb helyzetben, amit mi sem bizonyít jobban, mint az a tény, hogy a Daimler luxusautó gyártó cég bejelentette pénteken, hogy világszerte legalább 10.000 munkahelyet szüntet meg a jelenlegi elbocsátási hullámban.

A Mercedes-Benz gyártója kijelentette, hogy 2022 végére 1,4 milliárd eurót (1,5 milliárd dollárt) akar megtakarítani a személyzeti költségekben, mivel csatlakozik a versenytársakhoz azzal, hogy hatalmas összegeket fektetnek be a jövő környezetbarátabb, okosabb autóiba. “Világszerte az alkalmazottak teljes száma öt számjegyből fog állni.” – mondta a Daimler személyzetfőnöke, Wilfried Porth egy konferenciabeszélgetésben a munkaviszonyról. Részletesebben nem kívánt beszélni erről az ügyről.

A csoport egy korábbi nyilatkozatában kijelentette, hogy 2022 végére több ezer munkahelyet szüntetnek meg, miután megállapodást kötöttek a munkaügyi képviselőkkel. Daimler azt mondta, hogy a leépítés során “10% -kal” csökkentik a menedzsmenttel kapcsolatos munkahelyeket “- állítólag mintegy 1.100 pozícióval világszerte. “Az autóipar a történelem legnagyobb átalakulásának közepén van” – állítja Daimler. “A szén-dioxid-semleges mobilitás felé történő haladás nagy beruházásokat igényel” – tette hozzá.

Mire készülnek az autóipar nagyjai?

Más gyártókkal együtt a Daimler is arra készül, hogy megfeleljen a jövő évben hatályba lépő szigorú új EU-kibocsátási szabályoknak, ez pedig arra kényszeríti, hogy felgyorsítsa az áttérést a zéró károsanyag kibocsátású elektromos autókra és a plug-in hibridekre, ami pedig igen költséges lehet.

A Daimler bejelentése épp akkor érkezett meg, amiket a hatalmas német autóipar a kereskedelem feszültségeivel küzd, valamint a gyengébb kínai kereslettel és a sötétebb gazdasági kilátásokkal. Más nagy autóipari vállalatok az elmúlt hónapokban már létrehozták a terveket, hogy az elkövetkező években mintegy 30.000 munkahelyet szüntessenek meg az ágazatban.

A németországi Audi 9.500 munkahelyet akar megszüntetni, majd a Volkswagennél több mint 5.000 szűnik meg, a kontinentális autóalkatrész-szállítónál mintegy 5.500, míg a Bosch több mint 2.000 munkahelyet kíván eltörölni. Az amerikai autó óriás, a Ford 5.000 munkahelyet tervez felszámolni csak Németországban. Az elektromos motoroknak kevesebb alkatrészre van szükségük, és kevésbé bonyolult az összeszerelésük, mint a belső égésű motorokhoz tartozó alkatrészeknek, ezért kevesebb kézre van szükségük.

Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában:
FacebooktwitterlinkedinFacebooktwitterlinkedin

Recommended For You