Virsli, sör, Mallorca – avagy milyenek is a németek?

nemet_szokasokA németekkel szembeni hiedelmek sokrétűek. Sok ezek közül tartalmaz némi igazságot. Azonban milyenek is valójában a németek? Ezt próbálja kideríteni a YouGov közvéleménykutató munkája, amely több száz felmérés összesítésén dolgozott, így született meg a (csaknem) mindent átfogó tanulmány.

Tényleg olyan sok sört isznak és annyi virslit esznek a németek? Valóban nagyon kötelességtudóak a munkájukban ? Az összesített tanulmány kiadója, Holger Geissler véleménye szerint: “A németekről kialakult képet kissé árnyaltabban kell nézni.”

A kutató hozzáteszi: “Egyrészt rendelkezünk egy fegyelmezett, pontos, a rendet szerető nemzettel. Másrészt viszont érdekes megfigyelni azt, hogy a felmérések alapján például már a németek 39 százaléka utazott jegy megváltása nélkül.”

A YouGov 2014 szeptemberétől 2015 áprilisáig végezte kutatását, melynek során több ezer embert kérdezett meg és a németekkel szembeni előítéleteket, beidegződéseket is kutatta. Íme néhány ezek közül, egyes esetekben a cáfolattal is:

1. Hiedelem: Amikor a németek találkoznak, azonnal alapítanak egy egyesületet

Az igazság valójában az, hogy a németek kritikusan szemlélik az egyesületeket, sőt nem szívesen írnak alá belépési nyilatkozatokat. A németek 51 százaléka azon a véleményen van, hogy az egyesületek keretek közé zárhatják őket. Ennek ellenére a németek mintegy 40 százaléka tagja valamilyen egyesületnek, azonban ezek túlnyomó részt sportegyesületek – a kertészkedők és hasonló elfoglaltságúak általában nem szívesen tömörülnek egyesületbe.

2. Hiedelem: Németország a sörivók hazája

Az igazság: Ha a németeknek speciális alkalmakkor választaniuk kell sör és bor között, akkor 57 százalékuk választja a bort. “Nem mondom azt, hogy Németország a borivók országa, azonban azt el kell ismerni, hogy az eredmények alapján bizonyos esetekben a bor a sör előtt végzett.”

3. Hiedelem: Mallorca buli-szigete már szinte Németországhoz tartozik

“Az igazság az, hogy a német turisták nagy része kifejezetten érdeklődik a kultúra és a városlátogatások iránt” – mondja Holger Geissler, aki pszichológus diplomával is rendelkezik. A felmérés alkalmával a megkérdezettek 62 százaléka mondta azt, hogy a vakáció alkalmával igényli új városok és kultúrák megismerését, csak 28 százalékuk nem tudna strand és bulizás nélkül meglenni.

4. Hiedelem: A németek inkább kutyások, mint macskások

Ez a hiedelem szintén megdőlni látszik: a felmérés során a németek 28 százaléka válaszolta azt, hogy macskája van, csak ezután következnek a kutyások 23 százalékkal. Azonban érdekes módon arra a kérdésre, hogy melyik állat a szimpatikusabb, a németek többsége a kutyát nevezte meg.

 

Németországi színes híreinket a kftkreator.hu, a német cégalapítás szakértője támogatta.

Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában:
facebooktwittergoogle_pluslinkedinfacebooktwittergoogle_pluslinkedin

hirek