A Google kiváló eredményeket hozott a második negyedévben

google_headquartersA Google kiváló eredményeivel meggyőző választ adott még a szkeptikusok számára is, hisz a technológiai vállalat forgalma és nyeresége is nőtt a második negyedévben. Sőt, az előrejelzések azt mutatják, hogy a Google legerősebb üzletága, az online reklámozás további növekedési potenciált is magában rejt.
A Google új kereskedelmi vezetője, Ruth Porat asszony korábban a Morgan Stanley bank tanácsadója volt, így természetesen tisztában van azzal, hogy mit is várnak el a tőzsdei befektetők egy olyan óriáscégtől, amelyben fantáziát látnak. Így a kereskedelmi igazgató asszony fontosnak tartotta kiemelni azt, hogy a Google az elkövetkezőkben szeretné költségeit kordában tartani. Emellé a nyilatkozat mellé érkeztek meg a technológiai vállalat jó számeredményei is, így nem csoda, hogy a tőzsde pozitívan fogadta a jó híreket és a pénteki nap folyamán az amerikai tőzsdén a Google részvények 13 százalékos növekedést értek el. Ezzel az emelkedéssel a Google értéke meghaladja a 400 milliárd dollárt.

“Az értéknövekedés elérésének érdekében éppen erre az erős pénzügyi beszámolóra volt szükség” – fejtette ki Mark Vickery, a Zacks Investments Research befektetési elemző munkatársa.

Így tehát azok a félelmek – amelyeknek többen hangot adtak – hogy esetlegesen a Google vezető üzletága – az online reklámozás – leszálló ágba kerülhet nem következtek be, sőt a Google online reklámozási üzletága mintegy 11 százalékkal növekedett, elérve a 16,02 milliárd dolláros összeget.
Azonban a Google-nek új kihívásokkal is szembe kell néznie: egyrészt erősítenie kell piacát a mobileszközökön, hisz eddig tradicionálisan leginkább a klasszikus PC-eszközök bizonyultak a legjobb online reklámfelületnek, emellett fel kell vennie a harcot olyan konkurensekkel szemben is, mint például a Facebook.
Ennek érdekében a Google-nek valószínüleg tarifacsökkentésre van szüksége. Érdekes megfigyelni azt, hogy a Google átlagos, klikkelésszám utáni bevétele 11 százalékkal csökkent, azonban ezt a csökkenést kiegyenlítette az összességégében magasabb klikkelésszám.

Emellett a Google a mobileszközök reklámpiacán is erősödni látszik, valamint – sokak várakozásával ellentétben – a Youtube platformon is erősödik – azonban erről Porat asszony egy nemrégiben tartott zárt konferencia alkalmával nem közölt számszerű adatokat.
Ruth Porat viszont megnyugtatta a befektetőket, vagyis a Google nagyrészvényeseit, hisz a vállalat kiadásai – leginkább az új technológiai projekteknek köszönhetően (autonóm, vezető néküli autó vagy akár a Google Glass) az elmúlt időszakban nagymértékben nőttek, viszont a bevételi oldalt túlnyomó részben még mindig az online reklám üzletág biztosítja. “Az elkövetkező időszakban nagyon kell figyelnünk arra, hogy a technológiai fejlesztésekbe fektetett összegeket okosan adagoljuk” – fejtette ki a Google kereskedelmi vezetője.

Gazdasági elemzők szerint a befektetők továbbra is bízhatnak az internetes óriásban, hisz a Google az elmúlt időszakban mintegy 11 százalékkal, 17,7 milliárd dollárra emelte meg forgalmát, emellett bevétele is 13 százalékkal emelkedett, 14,35 milliárd dollárra. Emellett a technológiai céget jelen pillanatban az erős amerikai dollárárfolyam is segíti.

 

 

Technológiai híreinket a kftkreator.hu támogatta.

Hasznosnak találja ezt a cikket? Ossza meg a közösségi médiában:
facebooktwittergoogle_pluslinkedinfacebooktwittergoogle_pluslinkedin

hirek